SIBU SARAWAK

September 2013

Dari Sri Aman ke Sibu juga menggunakan jalan darat yang mengambil masa 3 jam juga. Dengan fortuner kami meredah jalan yang tak ada lobang-lobang macam aku balik kampung melalui Jerangau- Jabor.

Kami tiba di Sibu jam 8.00 malam setelah bertolak dari Sri Aman jam 5 petang. Kami menginap di Hotel Paramount Sibu.

Pagi kami b/fast di hotel. aku tak pernah tengok telur ni jadi macam agar-agar. Maklumler jakun.

Bandar Sibu. Trade mark Sibu adalah Angsa Puteh.

Jajan daripada sago di Restoran lupa la pulak nama restoran ni. Tapi di tingkat atas rumah kedai.

Ini adalah ikan terubuk sungai goreng. Ikan terubuk goreng ni dari Sungai Rejang tau..bukan terubuk laut. Dalamnya ada telur. Sedap giler. Memang fresh dan saya diberitahu ikan terubuk sungai ni tak boleh bawa keluar daripada negeri Sarawak sebab gezet macam ikan kelah tu.

Dari kiri, sotong ikan masin yang amat sedap. Udang pun sodap..sumer sedap

Pasar Central Sibu..macam-macam ada

saja snap gambar motor ni yang unik. Depan pasar Central Sibu
 Tak tahu apa nama buah ni tapi saya beli sekili nak rasa. Macam buah mata kucing or laici aja rasanya
 Ikan sungai dari Sg Rejang kot. Lupa daa nama ikan ni. Penjual tu kata sodap. Sekali tengok macam lintah kan. Dua kali tengok..macam ikan errr..(saiz ni besar betis anak dara, cuma dalam gambar nampak kecik)

Saja tinjau-tinjau sekitar tempat pintu masuk bot untuk ke Kapit etc. Boleh beli tiket bot di jeti ni.

Naik Mas Wing dari Airport Sibu ke Miri

Dalam Mas Wing..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini